Typy padáků, moderní typ křídlového padáku a padák kruhový

Padák typu křídlo
První padák typu křídlo se objevil v USA v roce 1975 a od té doby úspěšně vytlačuje dnes již zastaralé kruhové padáky. V České republice je setkání s kruhovým padákem opravdovou raritou. Drtivá většina parašutistů používá padáky typu křídlo a například na tandemové seskoky je tento typ jediný povolený. Oproti kruhovým padákům mají moderní křídlové typy mnohem lepší manévrovací schopnosti a i nezkušený začátečník je schopný po krátkém výcviku obstojně padák ovládat a přistávat přesně na cíl. Padák typu křídlo svůj název dostal podle vzhledu, ale i podle letových vlastností, které jsou hodně podobné těm, které najdeme u křídel na letadlech. Stejně jako na křídla i na padák působí vztlaková síla, která brzdí rychlost sestupu zpět na zemský povrch a navíc umožňuje padáku klouzat vpřed. Pohyb během sestupu se pak dá pohodlně řídit a tak můžete dělat velké „vyhlídkové“ oblouky, točit se v malé spirále a dokonce letět i proti větru. Vlastnosti jednotlivých padáků typu křídlo se liší podle způsobu ušití a samozřejmě i podle poměru plochy padáku a hmotnosti parašutisty.

Kruhový padák
Kruhový padák byl nejoblíbenějším typem padáku v první polovině 20. století. Využívaný byl především pro výsadky vojenských posádek a tak jej mnoho z nás zná z válečných dokumentů a filmů, kde na nich na nepřátelské území klesají obrovské oddíly paragánů. Oproti moderním křídlovým padákům mají kruhové typy několik zásadních omezení. Především není možné ovládat trasu seskoku a parašutista tak byl odkázán čistě na směr a sílu větru. Další nevýhodou kruhového padáku byla jeho vyšší sestupová rychlost. Padáky typu křídlo dnes nabízejí pohodlné a bezpečné přistání. Přistání u kruhového padáku bylo o hodně tvrdší a vždy muselo být zakončeno parakotoulem. Pokud se kotoul nepovedl, nebyly zlomené končetiny a naražená žebra ničím výjimečným. Toto riziko je u moderních křídlových padáků prakticky odstraněno.
OBJEDNAT TANDEMOVÝ SESKOKLetiště odkud skáčeme padákem
Vyberte si seskokové místo letiště, které Vám nejlépe vyhovuje
- Brno
- České Budějovice
- Hořovice
- Hradec Králové
- Jihlava
- Jindřichův Hradec
- Klatovy
- Kolín
- Krnov
- Kunovice
Tandemový seskok vždy provádí zkušený parašutista s minimálně 1.500 seskoky. Informace o jednotlivých tandem pilotech najdete na stránkách věnovaných seskokovým letištím. Tady se dozvíte kolik seskoků má jednotlivý instrukor za sebou a také si můžete přečíst o letadle, které Vás společně s ostatními parašutisty vynese do oblak.
Stejně tak zde naleznete vše o zázemí na letišti (nabídka občerstvení, WC, venkovní posezení, parkoviště) a také podrobný popis způsobu jak se na dané letiště dopravit.
Jak probíhá výcvik parašutisty

Parašutistický výcvik a jeho fáze
Zalíbil se Vám tandemový seskok? Chtěli byste si udělat parašutický výcvik? U nás naleznete všechny potřebné informace a popis výcviku (kurzu) seskoku padákem.
Časté dotazy - tandemový seskok

Otázky a odpovědi k seskokům a paraglidingu
Často Vás zajímají otázky ohledně tandemových seskoků. My se Vám snažíme odpovědět na Vaše nejčastější dotazy a najdete i zde dotazy k paraglidingu a tandemovému létání na závěsném padáku. Vše co potřebujete vědět.
Vy se ptáte, my odpovídáme
Nazaujal Vás seskok padákem?. V naší letecké škole přímo na letišti v Brně se můžete stát na chvíli pilotem letadla, zažít plnohotnotný letecký provoz na mezinárodním letišti anebo věnovat dárkový poukaz komukoliv.

Nabízíme také pro opravdové fandy a fajnšmekry vyhlídkový let vrtulníkem přímo z Brna nebo Olomouce.